Kofola (Koupit, 12m cíl = 484 CZK) - Kofole se chystá prodat většinu svého polského bysnysu

4. 2. 2019 15:55:56

Nápojářská skupina Kofola dnes oznámila svůj záměr na prodej 100% podílů ve společnosti Hoop Polska firmě ZMB Capital za kupní cenu nejméně 13 mil. EUR, neboli 334 mil. CZK. Transakci musí ještě nejdříve schválit valná hromada Kofoly a následně polský antimonopolní úřad. Získat souhlas úřadu by neměl být problém vzhledem k tomu, že společnost ZMB Capital, která vlastní výrobce polských minerálních vod Ustronianka, nepatří mezi vedoucí firmy na trhu nealkoholických nápojů v Polsku.

ZMB převezme celou firmu včetně výrobního závodu v Kutně, ochranných známek ke klíčovým značkám, zaměstnanců a distribuční sítě. Na druhé straně však transakce nezahrnuje uzavřený výrobní závod v Grodzisku Wielkopolském a práva k ochranným známkám minerální vody Grodziska. Účetní zůstatková hodnota Hoop Polska ke konci třetího čtvrtletí 2018 činila 872 mil. CZK. Velmi tedy záleží, jaká bude prodejní cena závodu v Grodzisku včetně ochranných známek. Teprve poté bude možné vyhodnotit celkový finanční dopad z prodeje Hoop Polska. Po prodeji Hoop Polska bude Kofola na polském trhu stále přítomná prostřednictvím společnosti Premium Rosa. Ta vyrábí rostlinné a bylinné produkty.

Tabulka níže znázorňuje dopady na hospodaření skupiny Kofola pro roky 2016 a 2017, pokud dojde k divestici Hoop Polska. Zřetelně jde vidět, jak polský trh sráží celkové výsledky skupiny.

Celkově hodnotíme záměr prodat Hoop Polska jako pozitivní krok ke stabilizaci hospodaření celé skupiny. Společnost se poté bude moci plně soustředit na rozvoj například adriatického regionu, kde je značný potenciál především u Chorvatska.

 

Autor: Jiří Kostka

Plný text ke stažení